Тема. Ділова графіка. Приклади діаграм. Побудова діаграм. Майстер діаграм.
Тип уроку: засвоєння
нових знань і вмінь.
Обладнання: табличний процесор Excel.
Мета:
— навчальна:
•
формування вмінь і навичок побудови діаграм різного типу та графіків і закріплення умінь складання, введення й редагування формул;
•
поглиблення знань про табличний запис інформації та способи її обробки;
—розвивальна:
•
розвиток логічного
й аналітичного мислення;
•
використання інформаційних технологій під час розв'язування прикладних завдань;
•
розвиток практичної
спрямованості матеріалу;
— виховна:
• розвиток навичок колективної творчості й
комунікативних здібностей учнів.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльностіу.
Дивлюсь на комп’ютер
і думку гадаю:
«Комп’ютер - це друг,
чи диявол, не знаю…»
Ми не уявляємо сучасне життя без
комп’ютерів. Вони оточують нас всюди: в бізнесі, медицині і освіті, техніці
і науці, журналістиці і живописі, в мультимедіа, побуті і дозвіллі.
Але існують думки, що комп’ютери
шкідливі для здоров’я людини. Дослідити,
наскільки це правда, дати відповідь на питання “Комп’ютер розвиває людину, чи
вбиває її? ” – це мета проекту “ Комп’ютер
і я ” , учасниками якого ви є .
-
Перегляд презентації “Комп’ютер і я”.
-
В морі інформації, яку ви знайшли протягом проекту
«Комп’ютер і я», є острови: «Комп’ютер - друг», «Комп’ютер – ворог» і
«Нейтральний». Визначтесь, біля якого з них ви зупинитесь. Якщо хтось протягом
уроку змінить думку, ви зможете перепливти на інший острів.
-
Що нового ви побачили в презентації? ( діаграми )
Сьогодні ми продовжуємо вивчати ЕТ і вчитимемось
будувати діаграми.
ІІ.
Актуалізація опорних знань.
Тепер
розгадаємо кросворд
1. Процес перетворення
символів одного алфавіту на інший.
2. Найменша одиниця
вимірювання інформації.
3. Кілька клітинок робочої
таблиці, які мають суміжні сторони, утворюють …
4.Файл ЕТ Exсel.
5.Цифрами 1 2…65536 позначаються…
6.Найбільш розповсюджений маніпулятор.
7. Рядки і стовпці утворюють…
8.Для виконання дій над вмістом клітинок
за умовою задачі призначена…
|
|
|
|
к
|
о
|
д
|
у
|
в
|
а
|
н
|
н
|
я
|
|
|
|
|
|
б
|
і
|
т
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
д
|
і
|
а
|
п
|
а
|
з
|
о
|
н
|
|
|
|
|
к
|
н
|
и
|
г
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р
|
я
|
д
|
к
|
и
|
|
|
|
|
|
м
|
и
|
ш
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к
|
о
|
м
|
і
|
р
|
к
|
а
|
|
|
ф
|
о
|
р
|
м
|
у
|
л
|
а
|
|
|
|
|
|
|
ІII. Сприйняття і засвоєння учнями
навчального матеріалу
• Діаграма ЕТ — це графічний спосіб запису табличних даних.
• Види
діаграм — кругова, діаграма площ:
-кругова діаграма слугує для порівняння кількох величин в одній точці;
-кругова діаграма слугує для порівняння кількох величин в одній точці;
-діаграма площ дає
змогу одночасно простежити зміну кожної з кількох величин і зміну їхньої суми.
•
Гістограма (з грецької histos — стовп і...грама) — графічне зображення статистичних розподілів
величини за кількісною ознакою, що являє собою сукупність суміжних прямокутників,
побудованих на одній прямій;площа кожного з них пропорційна частоті
знаходження цієї величини в інтервалі, на якому побудовано прямокутник.
знаходження цієї величини в інтервалі, на якому побудовано прямокутник.
• Види гістограм — стовпчикова, лінійна, ярусна:
-стовпчикова слугує
для порівняння кількох величин у кількох точках;
· лінійна — щоб простежити за зміною кількох величин при переході від однієї точки до іншої;
·
ярусна дає змогу
наочно порівняти суми кількох величин у
кількох точках і при цьому показати внесок кожної
величини до загальної суми.
Побудова
діаграм
1 . Виділити в таблиці потрібні для
побудови дані (якщо дані розташовані в несуміжних діапазонах, утримувати натиснутою клавішу Ctrl).
2.Клікнути на кнопці Мастер Диаграмм.
3.Вибрати Тип і Вид діаграми.
4.Вибрати, де розташовані дані: у рядках або стовпчиках.
5.Вибрати розташування Легенди (пояснення) і тип підписів даних.
6.Вибрати розташування діаграми (на окремому аркуші
або наявному).
Форматування області діаграми
• Всю область діаграми можна переміщувати, як ми
переміщуємо будь-який графічний об'єкт.
• Будь-яку частину діаграми можна редагувати, попередньо виділивщи її.
•
Клікнувши правою кнопкою
миші на будь-якій частині діаграми, можна вибрати в контекстному меню Формат рядків даних.
• У
діалоговому вікні можна вибирати кольори границі й заливку, а також редагувати підписи даних і взаємне
розташування частин діаграми.
IV. Закріплення
вивченого матеріалу.
Завдання 1. Побудувати стовчпикову гістограму на основі наявної таблиці. За
результатами опитувань учнів та вчителів школи. Для чого використовується
комп’ютер?
Алгоритм виконання завдання
1. Створіть
таблицю (табл. 7):
2. Виділіть дані.
3. Виберіть у горизонтальному меню пункт
Вставка.
Вставка.
4. Виберіть у спадному меню Діаграма.
5.У вікні Майстер діаграм (крок 1 з 4) на вкладці Стандартні виберіть тип Гістограми, вид гістограми й натисніть кнопку Далі.
5.У вікні Майстер діаграм (крок 1 з 4) на вкладці Стандартні виберіть тип Гістограми, вид гістограми й натисніть кнопку Далі.
6. У вікні Майстер
діаграм (крок 2 з 4) на вкладці Діапазон
даних виберіть рядки в стовпчиках
і натисніть кнопку Далі.
7. У вікні Майстер
діаграм (крок 3 з 4) на вкладці Назви
введіть назву діаграми: Використання
комп’ютерів. Вилучіть легенду й натисніть кнопку Далі.
8. У вікні Майстер діаграм (крок 4 з 4) ви
беріть окремий аркуш й натисніть кнопку Готово.
беріть окремий аркуш й натисніть кнопку Готово.
Завдання 2. Побудувати діаграми.
Алгоритм виконання завдання
1. Створіть
таблицю (Оцінка емоційного стану після припинення гри.):
2. Побудуйте об 'ємну гістограму. Змініть тип діаграми.
Виберіть циліндричну
діаграму.
3.
Завдання 3.
Виконати с/р
1.
Чи впливає комп’ютер на
фізичний стан людини?
2.
Чи відчуваєте погіршення
здоров’я при роботі з ПК?
3.
Чи шкідливе
випромінювання комп’ютера?
4.
Чи впливають комп’ютерні
ігри на психічний стан людини?
5.
Чи вбирають кактуси
випромінювання?
Побудуйте розрізану кругову діаграму за результатами
опитування.
Завдання 3.* Побудуйте графік функції F(x) = 5х + 3. Діапазон значень х: (-5,5)
V. Підсумки уроку.
Виконати тести на комп’ютері на 2 варіанти.
Варіант 1
1. Чи правильне твердження :
« Табличний процесор Excel – це прикладний програмний засіб загального
призначення»?
2. Чи правильне твердження :
«Робочою книгою називають файл в Excel»?
3.
Для вилучення вмісту комірки можна скористатися клавішею Del.
4. Форматувати можна весь
аркуш одночасно.
5. У вікні програми Excel можна розмістити кілька
робочих книг електронних таблиць одночасно.
6. В Excel можна виконувати друкування:
7. Файл документа
електронної таблиці в Excel
має
розширення:
8. Вказати правильно
записані адреси комірок :
9.
Вказати формулу, за якою у комірці С1 було обчислено суму даних з
комірок А1 та А2:
|
А
|
В
|
С
|
1
|
2
|
3
|
6
|
2
|
4
|
5
|
20
|
10.
Вказати, в яких комірках дані записані у грошовому
форматі:
|
А
|
В
|
1
|
1,
00 грн.
|
2
грн 65 коп
|
2
|
2,125
|
$2,
00
|
3
|
3,
00р.
|
34 г 67 к
|
4
|
5
гривень
|
123,
456
|
11.
Типи діаграм :
12.
Як виділити несуміжні діапазони:
Варіант 2
1. Чи правильне твердження :
« Табличний процесор Excel – це прикладний програмний засіб загального
призначення»?
- так;
- ні.
2. Чи правильне твердження :
«Робочий аркуш в Excel складається з множини комірок»?
- так;
- ні.
3.
Попередній перегляд таблиці в Excel можна виконати за допомогою меню Формат.
- так;
- ні.
4.
Для вилучення вмісту та форматування комірок можна
скористатися клавішею Del.
- так;
- ні.
5. Форматувати можна тільки
виділені комірки.
- так;
- ні.
6. Файл шаблона електронної
таблиці в Excel має розширення:
7. Вказати правильно
записані адреси комірок :
8.
Вказати формулу, за якою у комірці С1 було виконано обчислення з даними з комірок А1 та В1:
|
А
|
В
|
С
|
1
|
2
|
3
|
6
|
2
|
1
|
4
|
20
|
9. Вказати правильно записані
адреси діапазонів комірок :
10. Типи діаграм :
- нейтральна;
- нестандартна.
- стандартна;
11. Як виділити несуміжні діапазони:
- утримуючи Shift, клацнути лівою кнопкою миші по
необхідних діапазонах;
- утримуючи Alt, клацнути лівою кнопкою миші по
необхідних діапазонах
- утримуючи Ctrl, клацнути лівою кнопкою миші по
необхідних діапазонах;
12.
Як вилучити діаграму зі сторінки?
- Метод «Мікрофон» Які ваші враження про урок?
Д/З Чит. Діаграми. Побудова діаграм
Немає коментарів:
Дописати коментар