понеділок, 11 травня 2020 р.

Урок 60-61. Вибір теми проєкту. Визначення проблеми, теми та завдань проєкту, розподіл ролей і планування колективної діяльності. Добір засобів попрацювання даних та засобів подання результатів навчального проєкту

Дистанційне навчання. Урок 10-11



  Успіх в сучасному світі багато в чому визначається здатніс­тю людини проектувати своє життя: визначати далеку і найближчу перспективу, знаходити і залучати необхідні ресурси, намічати план дій і оцінювати досягнення поставлених цілей.
    Проект являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи.
    Навчальний проект — спільна навчально-пізнавальна, дослідниць­ка, творча або ігрова діяльність учнів — партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проекту.
    Виконання проекту на уроці інформатики дозволяє навчитися не тільки комп’ютерних технологій, але і прийомам самостійної роботи від вибору запропонованих тем до постановки цілей, народження гіпо­тез, розробки алгоритмів свого проекту і створення готових електро­нних продуктів.

    Які бувають проекти
    • Практико-орієнтований проект націлений на соціальні інтереси самих учасників проекту або зовнішнього замовника.
    • Дослідницький проект за структурою нагадує справжнє наукове до­слідження. Він включає обґрунтування актуальності обраної теми, позначення завдань дослідження, обов’язкове висунення гіпотези з подальшою її перевіркою, обговорення отриманих результатів. При цьому використовуються методи сучасної науки: лабораторний екс­перимент, моделювання, соціологічне опитування й інші.
    • Інформаційний проект спрямований на збір інформації про якийсь об’єкт, явище з метою її аналізу, узагальнення та подання для широкої аудиторії. Результатом такого проекту часто є публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті.
    • Творчий проект передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, твори образотворчого чи декоратив­но-прикладного мистецтва, відеофільми тощо.
    • Рольово-ігровий проект. Учасники беруть на себе соціальні ролі або ролі літературних чи історичних персонажів з метою відтворення че­рез ігрові ситуації різних ситуацій соціальних або ділових відносин. 

    Робота над проектами проходить в кілька етапів:
     . 


План навчального проекту:
        1. Мета
        2. Об’єкт дослідження
        3. Засіб опрацювання даних
        4. Форма подання результатів
Проектна діяльність учнів полягає в самостійному пошуку та опрацюванні відомостей, потрібних для розв'язування деякої проблемної задачі, підготовці звіту про виконану роботу та захисті результатів пошукової роботи.

Особливістю виконання проектів у 9-му класі є їх колективний характер. Під час реалізації колективного (групового) проекту:
формуються навички співробітництва для досягнення спільної мети;
здійснюється більш глибоке дослідження питань проекту: те, що можливо здійснити групі людей, у більшості випадків не під силу одному в окреслених часових рамках;
формуються навички виконувати різні ролі у групі: керівника-підлеглого, генератора ідей-реалізатора ідей, доповідача тощо.
формується вміння розподіляти ролі в групі з урахуванням особистих якостей кожного учасника групи, їх націленості на досягнення мети проекту;
у групі, що реалізує проект, можуть створюватися більш дрібні групи, що вивчають різні сторони проблеми та можуть мати різні думки щодо ідей реалізації проекту, його презентації, — на основі таких різнопланових думок та ідей організовуються дискусії, підвищується зацікавленість у досягненні мети проекту тощо.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар